ref_laatukoru

Laatukoru Oy on vuonna 1976 perustettu timanttikorujen valmistaja, joka työllistää yli 80 henkilöä kahdessatoista toimipisteessä Helsingin, Espoon, Vantaan,
Tampereen, Hyvinkään, Riihimäen ja Lahden alueella. Vuoden 2009 lokakuussa Laatukoru Oy:lle myönnettiin valtakunnallinen yrittäjäpalkinto.

Myös korujen ja kellojen verkkokauppa on oleellinen osa tämän päivän verkkotekemistä. Vaikka arvotuotteita ostetaan harvemmin näkemättä, verkkokaupan rooli sekä tuotekuvastona että informatiivisena kanavana on korvaamaton. Tämän on ymmärtänyt myös omasta kotimaisesta Silván-korumallistosta ja laajasta korujen ja kellojen tuotevalikoimasta tunnettu Laatukoru Oy.

2click on ollut mukana Laatukorun verkkotekemisessä alusta saakka. Heti alkuun oli selvää, että kuvamateriaalin on vastattava brändin nimeä. Laadukkaat tuotekuvat ovatkin olleet peruspilarina verkkokaupassa. Myös tuotevalikoima haluttiin laajaksi, jotta asiakkaalla olisi valinnanvaraa ja jotta verkkokauppa vastaisi sisällöltään mahdollisimman pitkälle kivijalkaliikettä. 2click on toiminut vuosikausia myös kymmenien uutiskirjeiden, bannerien, Google-materiaalien ja muiden verkkomateriaalien tuottajana. 2click tietää, että halpaa ja helppoa verkkokauppaa ei ole olemassakaan – mainoksista huolimatta. Todellinen verkkokauppa vaatii panostusta ja intensiteettiä. Käyköön esimerkkinä se, että jokainen Laatukorun tuhansista tuotteista on käsityönä lisätty ja kuvaoptimoitu usein korkeatasoisista, painolaatuisista kuvista.

ref_laatukoru_banneri

Laatukorun tuotantotyöhön on kuulunut myös laadukaitten bannerien valmistus jo vuosien ajan. 2clickin erityisammattitaito bannerituotannossa perustuu vuosien verkkomarkkinointikokemukseen. Bannerien selkeys, sisällön minimalistisuus ja voimakas klikkiin/kävijäohjaukseen perustava ohjaus ovat hyvän bannerituotantotyön perusta. Myös web-optimointi laatua menettämättä kuuluu oleellisiin verkkomateriaalin tuotantoseikkoihin.

Laatukorun verkkokauppaprojekti on ollut erittäin opettavaa myös tekijöille. Korujen ja kellojen tuotetuntemus on rakentunut tekemisen myötä vuosien varrella, jonka vuoksi materiaalien jatkotyöstäminen vaatii asiakkaalta entistä vähemmän omaa panosta. Tämän seurauksena tuotanto syntyy helpolla briefillä: muutamilla ranskalaisilla viivoilla. Konsultaatio teknisissä asioissa on yksi oleellinen työvaihe, sillä verkkokauppa vaatii jatkuvaa kehittämistä. Erilaiset kampanjat ovat niin ikään osa tekemistä.

Oleellinen piirre yrittäjäasiakaspalvelussa on se, että pystyy reagoimaan toiveisiin nopeasti. Kerran Laatukoru tarvitsi erään tulostettavan esitteen nopealla varoitusajalla. Viesti tuli klo 22:30, jonka jälkeen asia käytiin vielä läpi. Aamuun mennessä asiakkaalla oli valmis tuotanto. Viikkojen toimitusajat ja hidas asiakaspalvelu eivät kuulu 2clickin tuotevalikoimaan. Asiakaspalvelu pyritään suorittamaan nopeassa ajassa.